uppochnerigen

Sleep and sanity

Kategori: Allmänt

Nä nu har det gått baklänges. Allvarligt. Det är baklänges och upp-och-ner och bak-och-fram. Jag har berättat om mina sömnproblem förut där jag sover 2-4 timmar på kvällen sen är vaken hela natten för att vara ett vrak sen på morgonen och under dagen. Jag vände på det. La mig på kvällen och lyckades sova hela natten, vaknade pigg nog för morgonsex och frukostbuffé. Men sen i lördags blev jag trött efter lunch. Lade mig för att vila lite. Sov till ett nånting på natten. Sedan vaken. Blev trött igen söndag eftermiddag och skulle vila en stund. Sov till 3 på natten, nu vaken och känner mig helt knäpp. Jag ska släpa min rumpa ur soffan för att gå och lägga fram kläder till barnen nu och packa gympakläder och så. Ställa fram frukost. Kl 9 ska jag vara på försäkringskassan för att prata om aktivitetsersättning. Krister får gå med barnen. resten av dagen ska jag packa och sortera. Vi flyttar på lördag. Då ska allt vara klart. Vi har bokat en flyttbil. Och så ska jag ringa runt för att få tag på ved och få det kört till huset. Spelar det egentligen jättestor roll om man får tag i blandad löv-ved för ca 300:- m3 eller om man får tag på björkved för 450:-m3? Det är både vedeldning i vardagsrum + vedspis i köket samt luftvärmepump som uppvärmning. Jag har ingen erfarenhet av något av det. Just det, vi fick betala nästan 6000 kr i förskott till Vimmerby Energi. Kul. Jag ska gå och ta treo nu. Och kaffe tror jag. Måste få saker gjorda här innan resten av familjen vaknar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: