uppochnerigen

Flykt från verkligheten

Kategori: Allmänt

Jag älskar att när jag är ensam, dra mig tillbaka in i drömmarnas värld. Där The Doctor är verklig och det finns saker som Oods, tidsresor, stjärnvalar och weeping angels. Att få falla in i den overkliga drömvärlden och leva mig in i den fullständigt. Låter knäppt, men just nu sitter jag och lyssnar på soundtracks från serierna. Vackert. Vilka genier som komponerat musiken. I Doctor Who- världen lämnar jag alla mina bekymmer och all oro, slutar tänka på världen runtomkring. En tillflykt. Till en värld där allt är möjligt. Är inte det underbart? När man har sett på ett avsnitt kan man leva länge på det. Återvända till nuet mer avslappnad. Trots alla bekymmer oro ilska och sorg kan jag le när jag tänker på nästa gång jag har möjlighet att bara förlora mig själv i drömvärlden. Jag älskar verkligen science fiction. Följde även Torchwood med spänning. Captain Jack Harkness... mumma. Och jag vill såklart börja samla på prylarna. Första prylen blir en mugg. sedan en Dalek väckarklocka. Sen rullar det väl på allt eftersom. Små prylar som gör en glad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: