uppochnerigen

Motion och motivation plus andra glädjeämnen

Kategori: Allmänt

Morgonen började riktigt bra med ett riktigt bra besked! Jag vill lova att det blev totalt tvärtom vad Heikki Vesa sa om veckans horoskop för både mig och Krister. Men mitt dagshoroskop stämmer. Har jag någon gång berättat om den där dagen då alla Heikki Vesas lyckonummer stämde? Nåväl. Lugn start annars, fick sovmorgon vilket var väldigt skönt. Sen började vi med middagen tidigt, det är ju en massa olika rätter som ska tillagas och den här gången hade vi inte planerat eller förberett något utom köpt de flesta ingredienser. Jag fick ändå gå och handla. det blev en påskstubbe också (gul liten avlång marsipantårta med liten kyckling i marsipan på) Middagen avklarad, dags för den planerade promenaden. Jag tycker att en 30 minuters promenad är lagom, en timme om det är i lugn takt. det blev en timme. Jag flåsade som en utarbetad galopphäst och hade svårt att hålla jämna steg för hon ville gå betydligt fortare än vad jag med min tunga kropp mäktade med. Så hon blev tvungen att slå ner på takten så jag kunde hämta andran och faktisk prata utan flämtande och flås. Jag trodde det var JAG som skulle bestämma takt och gångväg. Vi fick kompromissa om vilken väg vi skulle ta, hon ville gå runt HELA stan, inte centrum utan RUNT stan. Det satte skräck i mina stora platta trötta stackars fötter. Vi gick halva utanför och resten genom stan. Jag vet inte hur många kilometer det är. Det gick fort dock. När jag går min"raska takt" går jag 3 km på 30-35 minuter. Så det måste vara åtminstone 5 km. Kanske 6. Och vi ska göra det igen imorgon, fast säkert blir det hennes väg! Varför lät jag mig övertygas? Jo för det är bra för mig. Nånstans inom mig så vet jag att det är nyttigt och bra och en stor hjälp till att kunna gå ner i vikt. Dessutom är hon så himla intressant. Jag vill bara höra mer. Jag är så glad över att jag har bra skor nu. Jag måste skaffa ett par till. Och så måste jag köpa de där kraftiga träningsbyxorna Kapp Ahl har. Och en bekväm sport-bh. De klena trikåkläderna jag har och den bh:n jag har är inte bra för svett och spring. De slits ut med en gång, lika med skorna. Imorgon kväll ska vi ut igen. Och nästa kväll och nästa. Jag har tryckt i mig påskmat idag och påskgodis. Men det tar jag igen med råge.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: