uppochnerigen

vila.

Kategori: Allmänt

Igår var det mycket. Kanske det liksom pös ut luft ur mig då. När jag hämtat barnen på fritids och dagis ca 15.00 så var jag inte särskilt pigg. Jag mådde ungefär som om jag hade magsjuka (lithium gör så ibland) och var trött och frusen och ville faktiskt ine äta. Det gjorde jag inte igår heller. Barna fick titta på tv och spela lite på datorn medan jag kröp ihop bredvid dem i soffan med älsklingsfilten och dåsade. Krister var på ett möte. När han kom hem kring 16.30 gick jag och lade mig i sängen. Krister fick väcka mig kring 18-18.30? för han behövde gå till affären. Sen fick Neo krypa ner i min säng och vi läste saga, sen slocknade jag. Vaknade strax efter 21. Var uppe efter det. Vi såg Hans & Gretel. Helt ok. Lite löjlig, lite småkul. Lade mig igen ca 1 efter att ha burit in Neo till sin säng. Låg vaken en stund och kelade med Semla som var supergosig sen upp på toa igen och dricka lite mer. Somnade väl efter 2, vaknar strax före 4, då sitter Neo i soffan och tittar på Jordgubbs-Lisa på tv. I säng med honom igen och sen säng för mig. Kliva upp kl 6. Jättedåligt humör, det fick alla veta. Ont i magen som dagen innan. fixade ordning barnen sen gick Krister med dem till skolan. Jag drack faktiskt lite saftsoppa och tog en smörgås, sen blev det sängen igen. Och där låg jag tills för en stund sen. Nu kommer jag inte lägga mig igen och känner mig rätt pigg och lite bättre. 15.30 är det utvecklingssamtal för Ian sen är det hem med barnen och laga mat. Funderar lite på om man skulle köpa lite blomjord och några billiga blommor att plantera tillsammans med barnen. Vi köpte nämligen en balkonglåda igår, aldrig bemödat oss med att ha en förr men nu ska vi o barnen göra nå fint. Och så var det det här med middagen. Vad blir det för mat? Jag ska gå och glo i frysen. Göra mig klar och sen lämna mina "gympadojjor" till skomakaren. 2 mån gamla och sömmarna har släppt vid tån på ena skon... Men Downstairs där jag köpte dem betalar det. Bra bra. Nu går jag vidare med dagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: