uppochnerigen

Nattpladder

Kategori: Allmänt

Nu har det inte blivit skrivet på länge och innan dess var det ännu längre. Jag dumpade min promenadkompis. Skäms över att säga det. Men det gjorde jag. Det funkade inte så bra tyckte jag även om hon var jätte trevlig. Det där med hästarna rann ut i sanden i och med att ägaren flyttade hästarna till sin gård och därefter inte behövde min hjälp mer. Jag gick på Nutrilettpulver ett par veckor men det hände inte så mycket. Min medicin och jag vill inte samverka riktigt när det gäller vikten. Jag sket i det hela. Jag fick höja dosen på lithiumet nyligen och de ger lite mer biverkningar än jag hade förut. Förutom att jag har ökad aptit, törst och lägre ämnesomsättning så har jag lätt darriga händer och känner mig väldigt trött ibland. Och det späs ju på utav att jag är så sanslöst törstig att jag vaknar på natten av att jag är törstig, och då måste man ju gå på toa efter det, ofta lagom när man just kommit till ro och somnat. Och när jag varit på toan är jag jättetörstig och bälgar i mig en halvliter vatten utan att kunna hejda mig. Och så får jag gå upp igen en timme senare. Så håller det på. Så jag är trött och stingslig. Kort stubin fast jag egentligen är glad. Jag har hittat en ny serie som jag gillar, Hart of Dixie. Har just plöjt igenom bägge säsongerna och väntar spänt på fortsättning. Innan dess hade jag avverkat hela serien om Chuck (5 säsonger) och den hade ett riktigt crappy slut. Våren har äntligen kommit vilket gör mig jätteglad. Snart slutar Minerva ettan, Ian slutar på F-1 och Neo kommer snart gå sista året på det nybyggda dagiset Lunden. Mina barn växer och blir så stora och fina. Jag , jag står still. Händer ingenting. Jag borde göra något åt det. Jag kunde ju börja träna på matte. Jag har en bok här någonstans, A-kursen. Hjärnan förtvinar likt en muskel om den inte får tillräcklig stimulans och får arbeta. Jag har fått veta att jag måste träna upp hjärnan igen för att kunna minnas bättre och koncentrera mig och allt det där. Matte är något som jag verkligen inte förstår mig på. det jag läser i matteboken, formler och kalkyler och sånt, det är som att försöka prata kinesiska med en invånare när man är i kina, efter att ha läst en svensk kina-resturang meny. Kanske jag kan ändra på det. Kanske jag kan få in det i huvudet. Idag vet jag inte ens hur min miniräknare funkar. Neo ska opereras den 21:a. Då tar de polyperna i näsan och halsmandlarna. Lillemannen har konstant nästäppa och tittar man i munnen på honom så ser man att hans halsmandlar täcker 3/4 av hans svalg. Inte undra på att han tycker det är svårt att äta ibland, att han snarkar och andaas så tungt på natten! Lille gubben... det är sagt att jag ska följa med honom och farfar ska skjutsa till sjukhuset, jag tror nog att han stannar ett tag tills efter operationen är över. Men Neo kommer få stanna kvar över natten och jag sover också där med honom. Läskigt ändå, ens barn ska sövas ner och han kommer vara blodig och ha ont när han vaknar. Polyperna har blivit bortskrapade förut och då gjorde det ont i mammahjärtat att få komma in till uppvaket till en son som blöder ordentligt ur näsan och är helt väck. Det kommer gå bra, det vet jag ju. Det här måste göras. Imorgon om det är uppehåll ska vi ta med barnen ut för att cykla. Jag måste ta och försöka sova. Måste orka vara igång imorgon också.

Kommentarer

  • Ehmmz säger:

    Du är så stark och jag tror på dig så mycket. Du är en fin och sann förebild för mig när jag har det tungt.. Jag önskar jag kunde visa för dig hur fantastisk du är, som mamma och som syster. Älskar dig <3

    2013-05-13 | 00:10:02
    Bloggadress: http://avehmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: