uppochnerigen

Vissa människor ska inte ha djur

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit hand om en liten katt som har farit illa. Det är en liten sköldpaddsfärgad hona som har gått ute där jag bor i över ett år. Jag vet inte om hon har fått vara inne. Men vem släpper ut sin katt mitt i stan? Bara trafik runtomkring. Varje dag ute en enorm fara. Men hon hade halsband och såg frisk ut då. Så jag lät henne vara fast jag tyckte att det var helt fel. Jag har varje dag varit rädd att jag ska se henne ligga påkörd på vägen här utanför. Nu på senare tid har jag sett hur hon har mått sämre. Idag klappade jag om henne ordentligt istället för i förbigående klia bakom öronen och jag kände hur utmärglad hon är. Kände alla kotor och ben genom den en gång så glansiga pälsen, nu tufsig och smutsig. Jag sprang in och hämtade mat och vatten (hon kastade sig över maten och drack mycket), hade bråttom till ett möte så jag var tvungen att lämna henne där, men sen ringde jag djurskyddet i Västervik. De sa att jag skulle ta in henne så det gjorde jag nu ikväll. I halsbandet fanns en lapp där gatan hon bodde på heter, (gatan ovanför) sen stod det UTEKATT. Inget mer. Jag antar att jag kommer gå och knacka dörr för att hitta ägaren och konfrontera denne, men ärligt talat vill jag inte släppa henne till den människan igen. Det är en underbart mjuk och fin och snäll liten katt som älskar mina barn. Jag hoppas hon kan stanna. Men just nu ska jag se till att hon mår bättre. Mat och avmaskningsmedel har hon fått. Så får vi hoppas att hon snart kan må bättre. Beroende på utgång med ägaren, blir det jag som får ha henne så åker jag med henne till veterinären för undersökning och vaccination. Jag hoppas verkligen på att hon kan få stanna här. Att hon och mina andra tre katter kan trivas ihop. Att hon trivs som innekatt. Jag hoppas att jag inte är tvungen att lämna igen henne till ägaren om jag hittar honom/henne. Så som kissen har blivit behandlad... Det kan inte få fortsätta. Antingen har hon svält länge eller är sjuk. Hur som helst har ägaren inte tagit hand om henne. Inga efterlysningar finns heller. Önska mig lycka till. Mitt hjärta ömmar för den här lilla kissen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: