uppochnerigen

länge sedan man skrev...

Kategori: Allmänt

Jag har känt mig väldigt tom på energi och lust ett tag. (sommaren har dock varit lång och skön och jag har mått relativt bra, glad ganska ofta.) Det har varit mycket den senaste tiden och ibland känns det som att jag inte riktigt orkar. Jag försöker hålla mig igång och vara positiv, men det är inte lätt. Jag känner bara att jag vill komma ifrån ett litet tag. Kanske en helgkryssning med älsklingen på tu man hand vore något. Och så ge barnen en heldag i busfabriken/leos Lekland eller liknande så de också får något kul. Bara komma ifrån vardagen lite. Pengar har det sannerligen inte varit gott om och utan bil är man ganska låst. Det verkar bli bättre nu ekonomiskt sett och jag har haft lite att göra genom programmet Leva livet. Nästa vecka ska det bli några studiebesök. I oktober ska det bli två heldagars ekonomismart utbildning. Vet inte jag om det verkligen behövs. Vi har ju lyckats vända våra slantar och haft mat på bordet till oss 5 i 2 år på en inkomst som låg 2500:- under socialnormen. Är man inte ekonomismart då? Nu under dagen är jag själv hemma så jag ska rycka upp mig och ta tag i hemmet. Städa och tvätta och sånt där. Jag har verkligen inte varit pigg på det på sistone, men man måste ju annars svämmar det över. Det är lite regnväder ute så jag har ingen lust att gå ut i skogen och plocka svamp idag. Hoppas jag får tillfälle att gå ut själv och göra det i helgen. Det är avkopplande. Och senare välsmakande. Svampstuvning på ett krisprostat bröd. Delar med mig ett recept: Kantarell och köttfärspaj stek köttfärs och svamp , kantarell och trattisar är kanongott. Häll på 3-5 dl grädde och koka ihop. Gör ett pajskal, gärna av grahams+vetemjöl, förgrädda. täck botten med förvälld bladspenat, på med köttfärsen och lite ost. In i ugnen 20-30 min ,200 grader. Och så njuter man

Kommentarer


Kommentera inlägget här: