uppochnerigen

Att försörja sig själv och bli lycklig.

Kategori: Allmänt

Jag vill ha ett jobb. Jag vill bidra med att försörja min familj. Jag vill kunna köpa kläder, skor och leksaker till mina barn och ta med dem ut på olika aktiviteter utan att behöva vända på varenda krona. Jag behöver ett jobb om jag ska kunna ordna allt så familjen får det bättre men i dagens läge krävs det att man har körkort och helst egen bil. Jag har inga pengar till ett körkort och då får jag inget jobb, och får jag inget jobb så är jag likväl körkortslös och fattig. Jag antar att man får sträva efter att studera igen. Ta studielån igen. Men då måste jag betala klart de skulder jag redan har till csn och till det har jag inga pengar. Och för att få pengar behöver jag ha en utbildning som ger jobb, som ger körkort och bil. Som i sin tur en dag ger mig möjligheten att köpa/hyra hus på landet. Så familjen kan leva och bo lyckligt fritt och tryggt nära naturen. Pengar är inte allt här i världen men för mig betyder det ett helt liv. Jag hoppas och önskar att någon vill anställa mig åtminstone tillfälligt, så kan jag ha råd till körkort och en liten skruttbil. Då kanske ett annat jobb för längre tid dyker upp så jag kan betala mina skulder, kanske skaffa det där huset på landet. Och så kan jag studera, utbilda mig till det jag verkligen vill och börja göra den drömmen sann och sedan... Sedan bör lyckan vara uppnådd. Eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: