uppochnerigen

Svåra plågor idag!

Kategori: Allmänt

Det är våffeldagen. Självklart ska mina barn få äta våfflor på våffeldagen! Hur många de vill! Med sylt och grädde på... Jag vill bara springa och gömma mig då. Det är svårt nog som det är. Jag har matfantasier igen. Jag drömmer till och med om diverse läckerheter. Ibland om något så enkelt som en stor smörgås med ost på. Eller oboy. Eller gröt. Eller en stor köttbit, eller tårta! Att jag blir bombarderad med bilder på läckra rätter gör ju inte heller saken lättare. De finns överallt. Hur ska det gå nu i påskhelgen då? När vi ska bjuda Farmor och Farfar på middag och duka upp som fan. Ska jag släppa min pulverdiet för dagen eller kämpa på? Försöka att äta lite,lite eller plåga mig igenom dagen. Jag älskar ju att frossa! Men det är just där knuten sitter. Börjar jag äta nu innan jag övervunnit kampen mot mig själv är jag rädd att allt faller och jag går tillbaka till gamla vanor igen. Det är ju det jag vill ha bort! Jag vill gå på Nutrilett i flera veckor, sedan börja äta ett balanserat mål om dagen, tex viktväktarmat. Lära mig från grunden igen om vad som är nyttigt lagom och bra och hur man lagar sån mat. Jag vill tills dess vänja av mig från mitt sockerberoende och, ja frosseriet. Jag vill bli kvitt mina ovanor , mitt missbruk när det gäller mat. Har mätt midjan men inte vägt mig. Batteriet på vågen är slut. 3 cm runt midjan har försvunnit, men det är inget som jag märker av. Hur ska jag fortsätta? Jag kommer inte ens in på Nutriletts sida för inloggning där jag kan få vägledning. Det kommer bara upp en text där det står " Enligt BMI lider du av svår fetma. Kontakta en läkare" Det var ju uppmuntrande.

Kommentarer

  • Ehmmz säger:

    Du. När du ser allt det där goda, snaskiga, smarriga, drypande goda godsakerna... De som lägger sig som en fet hinna i din mage, gör din kropp tyngre, dina inre organ omringade med fläskigt fett, som gör att du inte orkar vara aktiv, sätter sig fast i dina tarmfickor och gör dig SJUK... Vad har du kvar när du efter 1 min tryckt i dig alltihop? Ånger. Fet jävla ånger. Är det värt det? BARA för smakens skull? Nej Lisa. Det är inte värt det. Men det viktigaste är; vad tycker du?

    2013-03-25 | 12:31:27
    Bloggadress: http://avehmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: